صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
اکسپو؛ فرصت مطلوب برای باز تعریف برند ملی ایران

 

 

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت نمایشگاهی گفت: باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم  و شرکت در اکسپوی ۲۰۲۰ یکی از آن فرصت ها و  ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت نمایشگاهی اظهار داشت: امروز در شرایطی به سر میبریم که دشمنان تصویری نامناسب از کشورمان در عرصه های بین المللی به تصویر می‌کشند و باید با بازتعریف برند ملی، صنعتی و تجاری خود تصویر دیگری به جهانیان نشان دهیم و به خوبی از  ظرفیت برندهای خود در سطح جهان استفاده کنیم.

 وی افزود: شرکت در اکسپوی ۲۰۲۰ یکی از آن فرصت‌ها و  ابزاری است که می‌تواند برند ایران را به خوبی معرفی کند.

 مودودی در ادامه گفت: استراتژی سازمان توسعه تجارت در این راستا توسعۀ مدرسه صادرات برای تخصصی کردن دانش فنی تجارت، همچنین تعریف مگاپروژه های صادراتی، توسعه پایانه ها و فروشگاه های زنجیره ای است تا ظرفیت خود را در بازارهای بین‌المللی ارتقا دهیم.

 سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد: امروز و در شرایط تحریم بیش از موضوع نقل و انتقالات ارزی و ارتقای تولید، به امید و اعتماد نیازمندیم، زیرا دشمنان با تحریم‌ها به دنبال ناامید کردن مردم هستند و در این راستا صنعت نمایشگاهی نقش خطیری دارد.

وی گفت: برخلاف آنچه اظهار می‌شود تحریم‌ها مردم را هدف قرار داده است، زیرا شاهدیم حتی برای حرکت کشتی های حامل غذا و دارو  به سمت ایران اختلال ایجاد می کنند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: برای خروج از شرایط کنونی هیچ گاه نمی توان به نیروهای خارجی دل بست، بلکه باید تغییر را از درون خودمان آغاز کنیم.

مودودی، صنعت نمایشگاهی را ویترین صنایع و خدمات کشور توصیف کرد و آن را نیازمند توجه بیشتر دانست و افزود: در این راستا سازمان توسعه تجارت نگاه رویدادی و نه نمایشگاهی را مبنای کار خود قرار داده است، برگزارکنندگان نمایشگاه ها باید در طول سال رویداد های مختلفی را تعریف کنند تا صنایع کشور بهتر شناخته شده و به بلوغ برسند و بتوانند مرزهای جغرافیایی را در نوردند.

 سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: رفت و آمد هیأت‌های تجاری، برگزاری جلسات رو در رو با خارجی‌ها، برپایی همایش‌ها و کارگاه‌ها تخصصی از سوی برگزارکنندگان باید مدیریت شود.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1397/12/05  ساعت درج:٠٩:١٣  شماره خبر:٧٨٧٧  بازدید:965

  نسخه چاپي


خروج