صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
نفوذ فرش ایرانی در بازار عراق

 

 

رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به آغاز حضور تولیدکنندگان  فرش ایران در عراق  در سالجاری و تحلیل جایگاه حضور ایران در این بازار گفت : صادرات فرش ایران به عراق بر اساس استراتژی نفوذ می تواند زمینه ایجاد بازار جدیدی را برای این محصول ایرانی فراهم نماید.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تا پایان سال 2020 ظرفیتی معادل 600 ملیون دلار تقاضا در بازار عراق  برای فرش ایران وجود خواهد داشت این در حالی است که  ضریب  تقاضا برای واردات فرش به عراق از کشورهای مختلف در سال 2018  نسبت به دو سال گذشته به  2 برابر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالیانه حدود 250 میلیون دلار انواع فرش از ترکیه، چین، مصر واردات می کند و تا کنون سهم ایران کمتر از 5% بوده است، گفت: این کالای ارزشمند که آمیخته هنر وصنعت است به کشورهای آلمان، لبنان، بریتانیا، ژاپن و دیگر کشورهای دنیا صادر می‌شود و قطعاً با توجه به کیفیت، قیمت، تنوع، طراحی و نوع بافت فرش ایران که انطباق با سلایق مردم عراق نیز دارد می‌تواند در سبد صادرات به این کشور نیز جایگاه مناسبی پیدا کند.

بهزاد بر رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران به انجام اقدامات تخصصی در کشورهای همسایه  جهت بازارسازی و افزایش  صادرات با هدف همگرایی تولید و صادرات جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: حضور فعالان اقتصادی ایران‌می‌تواند ضمن رونق تجارت در این بازار، زمینه ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط، انتقال خط تولید و تولید مشترک را موجب گردد.

 رایزن بازرگانی ایران در عراق اضافه کرد: خلاقیت در طرح و نقشه، تنوع در سایز و استفاده از الیاف بدیع، اضافه کردن قابلیت های خاص به فرش، چاپ دیجیتالی و نوآوری‌هایی از این دست، موجب ایجاد موقعیت رقابتی و انحصاری در تولید فرش ایران خواهد شد.

 

 

 تاریخ انتشار:1397/12/01  ساعت درج:١٠:٢٩  شماره خبر:٧٨٥٧  بازدید:1423

  نسخه چاپي


خروج