صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران:
نگاه صادراتی، لازمۀ توسعۀ صادرات

 

 

در آستانۀ برگزاری  بیست و دومین سال‌روز ملی صادرات، نشست تخصصی با موضوع "صادرات در فضای تحریم، ویژگی‌ها، چالش‌ها، مزیت‌ها" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به رشد 14درصدی صادرات در 5 ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد صادرات را نیازمند روابط بدون تنش در سطح بین‌المللی، ایجاد فضای رقابتی کسب و کار در داخل کشور، مشوق‌های صادراتی، باز تعریف تعرفه‌ها در جهت صادرات، رقابت‌پذیری در کیفیت، قیمت و ظرفیت تولید کالا توصیف کرد.

وی با تحلیل مشکلات و موانع صادرات به زیرساخت‌ها از جمله فضای با ثبات در اقتصاد و قوانین و مقررات، دوری از تنش‌های ارزی، روابط بانکی بین‌المللی و نرخ بهره بانکی و نرخ ارز، در بخشی از اظهارات خود به رویکرد سنتی کشور نسبت به صادرات و نیز نبودن نگاه صادراتی در تولید اشاره کرد و گفت: متاسفانه صادرات کشور محدود به صدور کالای نهایی است چرا که تعریف ما از ارزش افزوده به اشتباه فقط منحصر به کالای نهایی است اما با بازنگری در این موضوع می‌توانیم عضوی از زنجیرۀ جهانی تامین باشیم، بدون آنکه متهم به صادرات خام شویم.

در این نشست که با حضور معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق مشترک ایران و قطر، رئیس کمیسیون صادرات انجمن لوازم خانگی ایران و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت صادرات دانا در محل روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، حاضرین راهکارهای توسعۀ صادرات و تاثیر آزادسازی ارز بر تجارت کشور را به بحث و بررسی گذاشتند.

 

 

 تاریخ انتشار:1397/07/04  ساعت درج:١٤:٢٧  شماره خبر:٧١٩٣  بازدید:643

  نسخه چاپي


خروج