معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشستی با رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف، رئیس فراکسیون صادرات فرش ایران در مجلس، رئیس مرکز ملی فرش و بازرگانان ایرانی و خارجی خریدار فرش دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در این نشست با اشاره به مسدود شدن بازار آمریکا روی فرش ایران طی دو هفته اخیر گفت: نیاز امروز تبلیغات و بازاریابی برای فرش دستباف ایران است که با گشودن بازارهای جدید به روی فرش دستباف ایرانی، نه تنها جبران عدم صادرات به بازار بازار امریکا خواهد شد، بلکه همانند سایر اقلام صادراتی میتوانیم شاهد رشد هنر صنعت فرش دستباف باشیم .
خسروتاج نام نشان فرش دستباف ایران را مزیت رقابتی این محصول در بازار جهانی و کمک به بازاریابی توصیف کرد و گفت: به هر میزان اتحادیه صادرکنندگان فرش حاضر باشد در این بخش با کمک اعضا برای تبلیغات هزینه کند، به همان اندازه نیز از منابع اختصاصی مجلس برای کمک به صادرات وزارتخانه کمک خواهد کرد .
وی گفت: میتوانیم با ارائۀ طرحی از مجلس محترم بخواهیم که از محل یک درصد عوارض از صادرات فرش دستباف و مطابق همان مقدار منابع از جانب دولت، به تبلیغات فرش دستباف در سطح جهانی اختصاص یابد .
گفتنی است، خسروتاج روز چهارشنبه 7 شهریور ماه با صادرکنندگان فرش ایرانی جلسه کارشناسی خواهد داشت.