صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
از سوي دولت قزاقستان انجام مي شود:
تبيين مشوق هاي كشاورزي براي صادركنندگان

 

 

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان، از تبيين برنامه ها و مشوق های گسترده براي سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد و اعلام كرد: تا 31دسامبر2021 در قوانین و مقررات جاری کشاورزی اين کشور تغییری حاصل نخواهد شد. 

به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران، آنه دوردي ايران پناه رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان با بيان اين كه اين كشور داراي پتانسيل هاي مناسبي براي سرمايه گذاري و صادرات در بخش كشاورزي است اذعان كرد: همکاری های ایران در بخش کشاورزی با قزاقستان در سه زمينه تبادل محصولات کشاورزی، کشت فراسرزمینی غلات در قزاقستان و احداث دامپروری، سیلو، کشتارگاه، گلخانه و ماشین آلات کشاورزی خلاصه مي شود.

ايران پناه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه دولت قزاقستان برنامه و مشوق های گسترده ای را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تدارک دیده است ادامه داد: اهم استراتژی و برنامه های بلند مدت دولت قزاقستان تا سال 2030  بهمراه مشوق های قانونی در بخش های مختلف کشاورزی از جمله کشت فراسرزمینی، غلات، حبوبات، دانه های روغنی، صدور خدمات فنی و مهندسی، پرورش دام و طیور، شیلات، احداث گلخانه ها و سیستم های آبیاری قطره ای، بکارگیری تکنولوژی نوین ،  نوسازی ماشین آلات کشاورزی  است كه اين موارد مي تواند مورد توجه شرکت های ایرانی واقع شود.

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان با بيان اين كه ايران داراي پتانسیل ها و ظرفیت های بسياري در صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی است گفت: براي موفقيت در بازار كشاورزي قزاقستان داشتن پتانسيل هاي موجود شرط لازم است اما كافي نبوده و براي توسعه همکاری ، افزایش صادرات و رقابت  با  ديگران در 10سال آینده برنامه هاي  بلند مدتي طراحی و اجرا شود.

به اعتقاد وي، دراین خصوص بايد وزارت جهاد کشاورزی، استراتژی و برنامه هاي مناسب براي حمایت از شرکت های ایرانی در بازار  قزاقستان را تدوین واجرايي كند. همچنین شرکت های ایرانی نیز  برای صادرات محصولات  و خدمات کشاورزی می توانند با ثبت شرکت، واگذاری نمایندگی ، بازاریابی مستقیم و مستمر، حضوردر نمایشگاه های کشاورزی و مذاکره با مقامات،  اتحادیه ها ، هلدینگ های دولتی و خصوصی ضروریات اولیه برای شناسایی بازار و  انعقاد  قرارداد  را مد نظر قرار دهند.

 

 

 تاریخ انتشار:1396/11/25  ساعت درج:١٤:٥١  شماره خبر:٥٨٩٨  بازدید:922

  نسخه چاپي


خروج