صفحه اصلی > اخبار > آرشیو خبری سازمان .................  


 

 
اهمیت بازارهای کشورهای آسیایی برای صادرات

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی موسویان، مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه گفت: ا 7 کشور هدف اصلی در این حوزه قراردارد که صادراتی به ارزش بیش از 23 میلیارد دلار را  در سال 1395به خود اختصاص داده اند.

موسویان در ادامه افزود: این هفت کشور در مجموع 21 میلیارد دلار از صادرات کشورمان را جذب نموده اند و در این میان سهم کشورهایی همچون چین 3/19 درصد ، ترکیه 6/7 درصد ،کره جنوبی 9/6 درصد، هند 6/6 درصد و افغانستان 7/5 درصد از کل می باشد که سهم های  قابل توجهی را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه کل صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای حوزۀ  دفترآسیا و اقیانوسیه در سال 1392 برابر با 16 میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: این میزان با رشد 44 درصدی به 23 میلیارد دلار در سال 1395افزایش یافته است واگر چنانچه عملکرد صادرات سال 1395 را با صادرات 8/15 میلیارد دلاری کشورهای این حوزه در سال 1394 مقایسه نماییم، شاهد افزایش 5/7 میلیارد دلاری  خواهیم بود.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه با مهم خواندن جایگاه و اهمیت شرکای مهم صادراتی جمهوری اسلامی ایران در آسیا تأکید کرد: وجود بازارهای کشورهای همسایه همچون ترکیه، افغانستان و پاکستان و نیز اتحادیه‌هایی همچون گروه کشورهای جنوب و شرق آسیا (آسه آن)، اتحادیه همکاری‌های منطقه جنوب آسیا (سارک) همراه با کشورهای صنعتی همچون چین، ژاپن و کره جنوبی در حوزۀ دفتر آسیا و اقیانوسیه امکان افزایش هر چه بیشتر صادرات محصولات غیر نفتی کشورمان و حتی سایر محصولات همچون گاز طبیعی،برق و نیز صادرات نفت خام را دارد. در نتیجه باید با افزایش تعاملات و بکارگیری اقدامات مناسب به توسعۀ  هر چه بیشتر روابط با کشورهای این حوزه همت گماریم.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1396/02/24  ساعت درج:١٣:٣٢  شماره خبر:٤٤٩٦  بازدید:1082

  نسخه چاپي


خروج