صفحه نخستنظرات و پیشنهادات نقشه سایتپرسش های متداولEnglish
صفحه اصلي > سازمان در یک نگاه > استراتژی ها 

استراتژی ها :

ارتقاء صادرات و توسعه تجارت خارجی

- گسترش و متنوع سازی بازارهای هدف صادراتی (کالا و خدمات)
- تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی
- توسعه و تمرکز بر صادرات محصولات و خدمات جدید و با ارزش افزوده بالا
- یکپارچه سازی مدیریت رویدادهای تجاری و توسعه تبلیغات و بازاریابی نوین
- حفظ بازارهای سنتی صادرات

ارتقاء دانش و فرهنگ صادراتی و تجارت خارجی

- ارتقاء مهارتهای علمی و تخصصی صادرکنندگان و بنگاه های تجاری کشور
- تبادل دانش فنی و مدیریت و مشارکت فعالانه در رویدادها ومجامع بین المللی اقتصادی و تجاری
- ساماندهی منابع اطلاعات تخصصی و اطلاع رسانی تجارت خارجی
- توسعه و تقویت فرهنگ صادراتی

تقویت و توسعه ظرفیت های تجاری در سطح کشور

- بستر سازی و همکاری برای ایجاد مزیت و ظرفیت های تولیدی مناسب در بخش تولید و صادرات کالا و خدمات (تولید صادرات محور)
- توسعه زیر ساختها و ارائه خدمات مناسب جهت صدور محصولات و خدمات
- توسعه و تقویت بنگاه های تجاری وحمایت از تشکیل شرکتهای کوچک و متوسط ، تبپ ها و شرکت های بزرگ صادراتی
- اعطای مشوق های صادراتی هدفمند
- تعامل مستمر با ذینفعان کلیدی سازمان، شامل اتحادیه ها ، تشکل ها ، اتاق های بازرگانی و صادرکنندگان کالا وخدمات و ارائه خدمات مشاوره فنی در امر توسعه تجارت خارجی به آنها

تفوق تراز تجاری

- سیاستگذاری تجاری و بستر سازی جهت الحاق به سازمان جهانی تجارت
- توسعه روابط اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها
- ایجاد جریان اطلاعات و تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص سیاستهای وارداتی و صادراتی کشور

برنامه ریزی ، سیاستگذاری و اعمال نظارت عالیه در امر توسعه تجارت خارجی

- توسعه یکپارچه راهبردها ی تجارت خارجی درسطح کشور
- نوسازی و روانسازی جریان تجارت خارجی با بهره گیری از الگو ها و فناوری های نوین
- همکاری و مشارکت در جهت توسعه تجارت الکترونیک در بخش تجارت خارجی
- ایجاد وحدت فرماندهی در توسعه تجارت خارجی
- واگذاری امور تصدی گری صادرات به بخش خصوصی

ارتقاء سطح کارایی و اثر بخشی منابع سازمانی

- توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات
- توسعه و ارتقاء مهارتهای علمی و عملی منابع انسانی
- ساماندهی ساختار و تشکیلات سازمانی
- اعمال جهت گیری استراتژیک در برنامه های سازمان