صفحه اصلی > اخبار 


 

 
میزهای کشوری، پیشگام توسعه صادرات

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست با توجه به تحول ساختار سازمان، چابک‌سازی و هماهنگ‌سازی میزهای کشوری و کالایی در راستای تعامل‌ سازنده‌تر با بازارهای خارجی مورد توجه قرار گرفت.

سیدی، معاون توسعۀ بازارهای صادراتی، با تأکید بر لزوم انطباق با بازارهای جهانی تصریح کرد: تحولات سازمان بر مبنای تجربیات گذشته و نگاه به تعاملات آتی شکل گرفته است که قطعاً منتج به توسعۀ بازارهای کالاهای صادراتی با نگاه تحلیل‌گرانه است.

وی ابراز امیدواری کرد تحولات اثرگذار در فعالیت‌های سازمان، بیش از پیش تسهیل‌کنندۀ امر صادرات باشد.

همچنین در این نشست، سه میز روسیه، نیجریه و ژاپن مورد واکاوی و تحلیل کارشناسی قرار گرفت و بازارهای بالفعل و بالقوۀ آنها بررسی شد.

مجتبی خسروتاج، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در جمع‌بندی نهایی، به چرایی این تحولات و رویکردها در سازمان پرداخت و اظهار داشت که میزهای کشوری و کالایی باید گامی فراتر از کمیسیون‌های مشترک، که در سال‌های قبل برگزار می‌شد، باشد و سهمی بیشتر در توسعۀ صادرات داشته باشد.

خسروتاج میزهای کشوری را موظف به شناخت ظرفیت‌های کشورهای هدف دانست و افزود در این راه، خلاقیت و تمرکز بر داده‌ها موجب شناخت و متعاقباً سیاست‌گذاری مناسب خواهد بود.

گفتنی‌ است بیش از 20 میز فعال در سازمان توسعه تجارت ایران در حال گردآوری، بررسی و تولید اطلاعات در حوزۀ صادرات هستند.


 

 

 

 تاریخ انتشار:1396/02/27  ساعت درج:١٠:٢٢  شماره خبر:٤٥٢٥  بازدید:644

  نسخه چاپي


خروج